«حبيب هشتمين خورشيد»؛ اولين كتاب درباره شهيد رئيسی رونمايی شد فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای نیمه خرداد؛ از «صنوبر» تا «پا به پای آفتاب» رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» یک جای خالی و چند علامت سؤال | درنگی بر دلایل ضعف آثار سینمایی و تلویزیونی با محوریت امام خمینی (ره) اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی
سرخط خبرها

پایان طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ و ثبت یک رکورد جدید

  • کد خبر: ۷۶۸۲۷
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
پایان طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ و ثبت یک رکورد جدید
هجدهمین دوره طرح تابستانه کتاب، با برجای گذاشتن آماری قابل‌توجه به پایان رسید. این دوره از طرح ویژگی‌هایی داشت که آن را از دیگر دوره ها متمایز کرده بود،

به گزارش شهرآرانیوز - هجدهمین دوره طرح تابستانه کتاب، با برجای گذاشتن آماری قابل‌توجه به پایان رسید. این دوره از طرح ویژگی‌هایی داشت که آن را از دیگر دوره ها متمایز کرده بود، مشارکت بالای کتابفروشان، افزایش ۵۰ درصدی یارانه اختصاص یافته به مخاطبان و از سوی دیگر استقبال از این دوره طرح، برخی از نکات این دوره هستند.

 

تعداد کتابفروشان

در این دوره تعداد کتابفروشان عضو به  ۹۷۵ کتابفروشی در سراسر کشور رسید. بنابر آمار نهایی خانه کتاب، بیش از ۹۴۵ کتابفروشی، فروش داشتند.

 

تهران با ۱۶۲ کتاب‌فروشی بیشترین آمار فروش را با رقمی نزدیک به ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، ثبت کرده است که باید فروش پستی و تلفنی را در نظر گرفت که بخشی از آن ارسال به خارج از تهران نیز بوده است. پس از تهران، خراسان رضوی با فروش ۳ میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان، رتبه دوم پرفروش‌ترین استان این طرح را در اختیار دارد. این آمار از ۱۲۳ کتابفروشی در سراسر استان به دست آمده است.

 

اصفهان نیز با ۹۳ کتابفروشی، فروش حدود ۳ میلیارد تومانی داشته است.

 

فروش کتاب‌ها

آمار فروش کتاب‌ها در این دوره ۴۷۴ هزار و ۹۱۶ جلد ثبت شده است که با وجود افزایش قیمت کتاب ها و افزایش تخفیف اختصاص یافته، از فروش طرح بهارانه کتاب که کمتر از ۳ ماه پیش برگزار شد، رقم کمتری را نشان می‌دهد. در بهارانه کتاب ۱۴۰۰، ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد تومان به فروش رسید اما در این دوره با وجود افزایش بیش از ۵ میلیارد تومانی فروش نهایی، تعداد کتاب به گونه قابل توجهی کاهش یافته است و شاهد کاهش ۸۶ هزار نسخه‌ای آن بوده‌ایم.

 

تهران با فروش ۷۵ هزار و ۱۴۴ نسخه در جایگاه نخست و پس از آن خراسان رضوی با ۵۴ هزار و ۸۷۳ نسخه و اصفهان با بیش از ۴۴ هزار نسخه کتاب، پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد نسخه به شمار می‌آیند که با تعداد کتابفروشی‌ها و آمار فروش، چندان دور از ذهن نیست.

 

افزایش اعتبار

افزایش ۵۰ درصدی اعتبار طرح و رسیدن آن از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان، با این که رقم فروش کتاب را افزایش داد، نتوانست روی فروش نسخه‌ها تاثیر بگذارد، هر چند آمار فروش نشان می‌دهد که رقم فروش نهایی طرح قابل‌توجه بوده است و افزایش ۳۵درصدی  فروش نهایی را شاهد بوده‌ایم. 

 

منبع: ایرنا

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->